Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

FAQ

Potřebuji po 1.9.2023 novou kartu Opuscard+ ?

NE, jestliže na stávající platné kartě používáte pouze elektronickou peněženku k jednotlivým jízdám v IDOLu.

ANO, jestliže vám skončí platný ČASOVÝ KUPÓN a potřebujete si zakoupit další. Můžete ale ušetřit peníze a kupón si koupit na nové mobilní aplikaci IDOLKA nebo na eshop.iidol.cz zakoupit kupón na jiný identifikátor (bankovní karta, in-karta), který již vlastníte.

Ztratím kartu nebo mi jí někdo odcizí.

Kartu co nejdříve zablokujte, aby ji nikdo nezneužil. Blokování proveďte buď telefonicky na linku 488 588 788, osobně na přepážce libovolného Kontaktního místa nebo na účtu karty eshop.iidol.cz . Blokace je platná nejdéle od dalšího dne.

Při telefonické blokaci bude Vaše totožnost ověřena pomocí části kódu PIC, který jste dostali při převzetí Opuscard, nebo čísla žádosti o kartu.

Pokud kartu do té doby nenaleznete, zažádejte o výměnu karty za novou. (viz Výměna karty).

Případné odblokování karty je možné provést stejnými komunikačními kanály jako blokování.

Vdala jsem se a mám změněné příjmení.

Příjmení je vytištěné na kartě, takže musíte požádat o výměnu karty (viz Výměna karty).

Karta mi nefunguje a chci ji reklamovat.

Navštivte osobně libovolné Kontaktní místo, kde obsluha ověří kartu na čtečce. V případě nefunkčnosti obsluha posoudí, zdali je nefunkčnost způsobena nevhodným zacházením s kartou nebo technologickou závadou. Pokud karta jeví známky mechanického poškození (vrypy, hluboké škrábance, je zprohýbaná), obsluha reklamaci neuzná. V případě Vašeho nesouhlasu je sepsán reklamační protokol a vyřízení reklamace je postoupeno vedoucímu provozu KC v zákonné lhůtě.

Výměna nefunkční karty za novou (viz Výměna karty) je v případě uznané reklamace zdarma, v případě neuznané reklamace za poplatek dle ceníku (viz Ceník).

Mám vyměněnou kartu, ale na staré ještě bylo jízdné.

Výhodou karty Opuscard je možnost přehrání časového kupónu případně zůstatku na původní kartě na novou kartu, což v případě papírových dokladů není možné. Přehrání jízdného IDOL na novou kartu provádí Zákaznické centrum IDOL/OPUSCARD,  vybraná Kontaktní místa, u nichž kupujete jízdné, provádí přehrání zůstatku elektronické peněženky, případně zpětné vyplacení adekvátní části časového kupónu od doby blokace. Manipulační poplatek stanovený dle platného ceníku dopravce.

Chci reklamovat zůstatek na kartě.

Pokud se domníváte, že jste projezdili méně než je zůstatek na Vaší kartě, můžete uplatnit reklamaci na vybraném Kontaktním místě, kde jste jízdné zakoupili. Reklamaci nelze vyřídit okamžitě, protože nemusí být k dispozici všechna data.

Přihlášení do Idolky a eshop.iidol.cz

Jestliže jste si pořídili novou Opuscard+ na eshop.iidol.cz máte stejné přihlašovací údaje i pro mobilní aplikaci Idolka a naopak. Rádi bychom Vás upozornili, v případě, že jste se již dříve registrovali do systému PID Lítačka, jsou používané v PID i IDOL stejné přihlašovací údaje.